Fästngbekämpning

Killarna har redan haft ett antal fästingar i år så nu jäklar ska elakingarna bekämpas! Jag har testat Fixodida pulver som första året fungerade bra men andra året inte fungerade något vidare. Frontline var jättebra men dyrt då jag badar mycket med hundarna varje sommar och effekten minskar vid varje bad. I år testar jag detta halsband från Apoteket, 259 kr. Tyckte att jag var lite smart och köpte den stora storleken och klippte den så båda killarna delar på samma. Ekonomiskt och bra. Har man pytte ytte chihuahua räcker den säkert till 3 stycken! Jag satte ihop Jacksons med gummiband.


Kommentarer
Postat av: Momo

Ok, bra idé men var det inte ngt som var mindre bra med denna typ av halsband?
Ska jag köpa fler på 99:an och skicka till dig?

Svar: Nope, de på 99:an är inte samma.
Dogomania

2013-05-08 @ 05:17:30
Postat av: Nina Haarala

Hej Jenni! Dina hundar reagerar inte mot detta halsband? Både Rambo och Rocky reagerade, Rambo fick väldig klåda och Rocky var värst han fick fruktansvärda nervryckningar och mådde jätte dåligt!:( alla hundar är ju olika som tur är men ha koll! MVH Nina,Rambo och Rocky

Svar: Usch! Än så länge har de bara haft på sig halsbandet knappt ett dygn men ingen reaktion än. Jag har flera kompisar som använt det och haft dem flera somrar i rad. men tack ändå, ska ha koll!/J
Dogomania

2013-05-08 @ 12:08:16
Postat av: Lena

Zimba svullnade upp i ögonen som rann som vattenkranar. Väldig klåda så han kliade hål. Förr året var det många som skrev om just detta halsbandet. Visade upp hundar med stora sår mm runt halsen. Nu är detta ju vad som kan hända, men säkert många många fler hundar funkar det bra på. De är ju som ett mjöl på halsbandet till en början, akta så inte Jack får det på sig kan inte vara bra tror jag.

Svar: Oj då! Inte visste jag att så många hundar reagerat på detta halsband! Då hade jag inte köpt det! När började Zimba reagera? Killarna har haft det på sig i snart 2 dygn men ingen reaktion än. Det stod på förpackningen att man inte ska bada med det och att barn inte skall sova i samma säng som hundar med detta halsband. /J
Dogomania

2013-05-08 @ 22:26:37
Postat av: lena

Glömde säga att du inte får bada hundarna i hav och sjö med det. Det tar dö på många viktiga småkryp i vattnet.

2013-05-08 @ 22:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0