USA here we come!

Imorgon söndag flyger jag och sonen till USA för tre härliga veckor hos min mamma. Jimmy och dogsen stannar hemma. Jackson ska bo med Sabine då Jimmy tyckte det var lite mycket med två hundar att ta hand om...han jobbar mycket och kände att han bara vill ha med en hund på jobbet. Så Jackson ska bo med Sabine och hennes två chihuahuor Diva och Noblesse.
 
När jag passade Sabines hundar i veckan (de övernattade en natt) så hade jag ju hand om fyra chihuahuor totalt. Tanken slog mig då att det kändes så mycket enklare med fyra små hundar än två små och en stor. De stora hundarna vi passat är jättelydiga och absolut inga problemhundar men jag tycker det är lite jobbigt när vi är ute och går. De har trampat rakt över mina små killar och trasslat in sig i kopplena....att dessutom gå med barnvagnen samtidigt har varit en liten utmaning. Utan barnvagn är det nemas problemas...men med fyra små och barnvagn var det inga problem. Dessutom så drar de små inte särskillt. De stora drar ju nästan av en armen när de får syn på tex en kanin....
 
Innan vi fick barn så drömmde jag/vi om hund nr 3 men den tanken är i alla fall hos mig, som bortblåst.Jag vill absolut inte ha en 3:e hund i nuläget. Hundarna har tyvärr blivit väldigt nerprioriterade sen  Jack föddes. Intresset för hundutställning, agility, spårande är inte lika stort längre. Det kan ju bero på att en liten knodd tar så mycket tid och energi. Kul är det med sonen och det är ju så det ska vara. Långa promenader, kel och bus inomhus får hundarna fortfarande. Jag  tror att jag kommer bli lika aktiv med dogsen igen sen när sonen blivit lite större.
 
Nu ska jag försöka nanna kudden för kl 03 inatt ska vi upp och köra till Kastrup.

Kommentarer
Postat av: Momo

You're so very welcome to SoCal !!!!!

2013-05-25 @ 21:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0